Kenapa Kita Dilarang Menggunakan Handphone Ketika Mengisi Minyak??

Mari kite cuba ramai2..

Kenapa Kite Dilarang Menggunakan Handphone Ketika Mengisi Minyak?????….

meh kite tengok eksperimen sains kat bawah nie…untuk buktikan betapa bahaya nyer isi minyak sambil berbual atau sms pakai handphone…

sebelom tu, kite sediakan bahan2 serta alatan yang diperlukan.. Iaitu :-

1. Kuali sebijik…cari yang leper tu…
2. 3 bijik kad..kad manila pon buleh..tapi jangan pakai mycard, kad  kredit ataupon kad ATM,
mahupon sim card…
3. 1 rol kertas foil…kertas timah tu laa….yang macam bungkusan kedua corn flakes tu laa…
4. Handphone sebijik…dan pastikan gak ade kredit…
5.   Minyak petrol sikit..kalo xnak beli kat stesen…mintak sket jer kat moto abang, ayah atau adik korang…

PASTU…..

image001

susun kad tadi lebeh kurang macam nie…

image002

letak plak kertas foil tu atas kad tadi..

image003

letak petrol ckit…

image004

TIBA-TIBA…..api menyala !!!

p/s : peringatan,anda dinasihatkan untuk tidak mengunakan handphone ketika di stesen  minyak…..


Tags: , , , ,

12 responses to “Kenapa Kita Dilarang Menggunakan Handphone Ketika Mengisi Minyak??”

  1. Ammi says :

    [Comment ID #195 Will Be Quoted Here]

    heheh… kannnn!!! so jangan main handphone masa kat station minyak yeeeee…

  2. hasmi says :

    uikk….betol ke? nk cube takot..kang umah tebakaw cmne nk trjun..tingkat seblas hhohohohoho

  3. Ammi says :

    hasmi..
    buat kecik2 sudah.. sediakan air satu baldi.. x pun buat je dalam bilik air… heheh

  4. hasmi says :

    ngaaa…class scince dimulakan…hehe

  5. Ammi says :

    hasmi..
    baiklah… bersedia semua untuk klas hari ni…!!! (n_n)

  6. hasmi says :

    cikgu!!!!
    lupe bwk buku teks…VAIO je ade nehh…bleh ke cikgu? hahahha

  7. Ammi says :

    wahhhh gitu.. advance sanagt.. budak medik x pakai vaio la… hahah… tettttt~~~

  8. hasmi says :

    aiipppp…sape lak budak medik? hahahaha

    ok ok..low cost sket..hp pavi…cukop ke cikgu? feeeeenaaaaat nk tukar2 tiap2 minggu lappy neh hahaha…

  9. Ammi says :

    wahhh.. statment very the~~~ (n_n)

  10. hasmi says :

    aaaaa…..mimpi ghupenyer hahaha…ok cikgu teruskan class pliss haha

  11. Ammi says :

    ok (n_n)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: