Taman Tamadun Islam @ Terengganu Part 2

Kuala Terengganu ada sebuah tempat percutian yang agak menarik untuk dikunjungi… nama tempat tu adalah Taman Tamadun Islam.. ada apa kat dalam ni ek????

kat dalam taman ni ada 3 tempat yang boleh korang kunjungi.. ada Muzium Negeri (tak sempat pergi sebab dah petang)… ada Masjid Kristal dan Taman Monumen..

Kalau Masjid Kritsal tu maybe satu Malaysia dah tau kot walaupun tak pernah pergi… tapi ada apa pulak kat dalam Taman Monumen ni.. Taman Monumen ni di buat khas dimana seluruh masjid utama yang ada di seluruh negara di kumpulkan dalam Taman Monumen ni dengan skala yg kecil.. memang menarik… kalau nak tau macam mana Taman Monumen tu.. tunggu part 3 punya cerita ye.. heheh

0

Pintu gerbang ke Taman Tamadun Islam

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Tak ada apa sangat nak komen pasal Majis Kristal ni.. yang boleh di komen Masjid ni cantik sangat macam istana Aladdin.. dulu maybe tak boleh solat kat dalam sana.. tapi sekarang dah boleh solat dah.. kunjung-kunjug la ye…

Tags: , , , , ,

2 responses to “Taman Tamadun Islam @ Terengganu Part 2”

  1. maisarah says :

    salam…
    boley tny x?kat mane sy boley dpatkn no tel pihak pengurusan masjid kristal?

  2. Ammi says :

    w’salam maisarah..
    ammi tak pasti la… maaf ye… tapi cuba maisarah google insyallh mesti dapat…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: