Pantai Kemasik @ Terengganu Part 5

Kalau korang ada di Cherating.. pastu ada banyak lagi masa tapi tak tau nak buat apa kan… korang ambil masa korang menikmati pemandangan pantai yang sangat terjaga kecantikannya.. nak kemana tu??? haaa… kita ke Pantai Kemasik kat Terengganu..

Dari Pantai Cherating, Pahang ke Pantai Kemasik, Terengganu just ambil masa dalam 45 minit saja..tak de la jauh sangatkan daripada korang nak buang masa kat dalam chelet korang tukan..

Kat sana korang boleh lepak2 sambil makan keropok terengganu dengan Air Batu Campur.. pergghh!! sedap dan nikmat..

kemasik

12345

Ini la serba sedikit gambar yang Ammi ambil masa kat sana.. Ammi tak ambil gambar dekat2 dengan pantai tu sebab pernah pergi dulu.. tempat ni memang cantik sebab laut dia warna biru.. sekali tengok macam kat Phuket.. batu karang terdampar elok je kat tepi pantai tu..

p/s :

Jangan pergi masa hujung2 tahun ye.. dalam bulan 10, 11 atau 12.. sebab laut sangat bergelora.. so laut dia tak nampak biru sangat macam sekarang…kalau nak, pergi la dalam bulan 5, 6 atau 7.. memang cantik.. dan kat sini tak dibenarkan untuk bermandi manda..

6

87

Gambar yang Ammi tepek ni adalah salah satu gerai keropok lekor yang sedap..  tapi air batu campur dia biasa je.. hehe.. 4 pinggan kitaorang order tau.. maklum la.. yang makan semuanyer beruang beruang…haha..

910

Kecantikan Pantai Kemasik ni sampai terbawak-bawak ke toilet kat situ.. terkedu jap Ammi bila masuk toilet dia.. korang tengok la sendiri..

Masuk berbayar.. tapi murah je… kalau tak silap 20 sen ke atau 30sen.. macam tu la.. kalau nak mandi dalam 50 sen atau seringgit.. berbaloi la kan.. nak guling guling kat dalam ni pun tak rasa geli..

ni je la entry untuk jalan-jalan kat Terengganu part 5 ni.. nanti ada Part 6 ye.. hehe

Tags: , , , , , , ,

4 responses to “Pantai Kemasik @ Terengganu Part 5”

  1. Bear says :

    Kemasikkk oh kemasik best!

  2. en_me says :

    cantik putih dan bersih pantai itttewww..

    • Ammi says :

      ye en_me.. memang cantik putih dan bersih pantai itueee… hehehe.. atleast ada juga pantai yg cantik di malaysia ni.. heheh

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: