Gua Kelam @ Perlis Part 1

Kat Perlis ni tak banyak sangat yang Ammi pergi…. masa balik dari Langkawi feri kan akan berlabuh di Kuala Perlis… so kebetulan dah ada kat sana.. lepas tu masa pun banyak lagi… jadi Ammi singgah ke Gua Kelam… Rezeki Ammi baik masa tu sebab beberapa hari selepas Ammi pergi ke Gua Kelam tu banjir besar belaku…

Jadi gambar yang Ammi update jap lagi ni mungkin boleh membantu korang mendapatkan sedikit info sebelum dan selepas belaku banjir besar di Perlis….

Yuran Masuk :

Dewasa

RM 1.00

Kanak2(7 – 12 tahun)

RM0.50

kat dalam Gua Kelam ni dulu orang cakap sangat Kelam… tapi Ammi rasa dh tak Kelam sangat sekarang ni sebab banyak pembaharuan telah di buat.. antaranya.. ada lampu-lampu yang bewarna… so keadaan dalam Gua tu tak de la kelam sangat dan dapat membantu orang ramai melihat keindahan  dan keunikan struktur semulajadi yang ada kat dalam gua tu….

Perjalanan ke Gua Kelam

Actually di Gua Kelamni jugak adalah tempat orang ramai beriadah…. boleh berkelah kelah kat sini dengan keluarga… tempat pun cantik dan terjaga…

Bersebelahan saja dengan tempat berkelah tu lah pintu masuk ke Gua Kelam… macam ni la pemandangan dari luar Gua..

Kaunter bayaran masuk… kalau macam ni ok lakan RM1.00 sorang.. tak de la mahal sangat nak masuk.. semua orang mampu nak masuk… hehe

itu dia serba sedikit pemandangan strktur binaan dari mula masuk sampai la ke hujung gua… jarak perjalanan tu tak de la jah sangat kan… tapi memang cantikk la… keluar dari hujung gua ni pun ada juga tempat orang ramai bermandi manda…

ini la pemandangan Gua Kelam sebelum banjir besar berlaku di Perlis… keadaan terkini Gua Kelam Ammi tak tau la macam mana keadaannya…

Tags: , , , , , ,

5 responses to “Gua Kelam @ Perlis Part 1”

  1. akma says :

    uish..
    menakotkan lah plak gua nyer itu…huhu
    cahaya kegelapan…hikhik

  2. akma says :

    ammi,
    tlg betulkan ayt anda..
    perlis hokey,,not pelis :p hahaha…

  3. Bear says :

    Nasib baik PeliS…kalao huruf lepas Q, harus semua orang pengsan dulu

  4. Ammi says :

    akma…x de la horror.. dah masuk baru tau… best.. x seram pun.. silap eja sikit je… kira halal je la…heheh

  5. Ammi says :

    Bear :
    hambboiiiii~~~ choiiiiiii~~~` huhuhu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: