Hutan Lipur Hulu Perdik @ Hulu Langat

Macam biasa weekend punyer aktiviti.. sama ada karaoke, tengok wayang, berkelah atau BBQ… itu je la aktiviti yang Ammi mampu buat… yang penting dekat dengan rumah.. hehe… aktiviti kali ni Ammi berpiknik sambil berBBQ di Hutan Lipur Hulu Perdik di Hulu Langat

Kalau bertolak dari rumah Ammi sekejap saje dalam 10 minit macam tu… Hutan lipur Hulu Perdik ni lebih dekat dengan rumah Ammi kalau nak bandingkan dengan Sungai Congkak…

 

Kat sini bagi Ammi lebih privacy jika nak dibandingkan dengan Sg.congkak… kawasan sini agak sunyi dan pedalaman sikit…

kawasan sini agak advanture.. jadi sesiapa yang terlalu sayangkan kereta dia, lupakan sahaja hasrat nak ke sini..

 

kali ni Ammi berpiknik siap pasang khemah lagi… bukan apa.. untuk keselesaan jugak.. sebab Ammi berpiknik sampai ke petang… kalau ada khemah tu seronok la sikitkan.. barang-barang yang penting boleh simpan dalam khemah… hehe

 

ini track nak pergi bahagian dalam…. kena jungle tracking la sikit kalau nak tempat yang lebih mantapkan… hehehe…

Ammi punya port kat bahagian bawah je.. malas nak bertracking-tracking.. risau jugak sebab tuan punyer kereta kena park kat bawah.. tempat tu sunyi… heheh.. terpaksa la lupakan hasrat… (padahal memang dasar pemalas kan..kikiki)

 

 

Air sungai di Hulu Perdik ni lebih jernih dan sejuk…  sebab dia kawasan pedalaman.. jauh dengan penempatan…

seriously masa Ammi kat sini, air sungai sangat sejuk sampai tak mampu nak berendam lama-lama dalam sungai…

ikan sungai pun banyak kat sini… sangat aktif menggigit kaki orang.. heheh… yang pastinya bukan Piranha ok…

Kalau berpiknik tanpa BBQ tak sah la kan… macam biasa ayam perap buatan Ammi.. hehehe… 2 ekor ayam telah berjaya di bakar… yang makannya 3 orang.. ermmm kira hebat la kan… huhu..

 

TETAPI……!!!!!!

ada satu benda yang Ammi tak puas hati dan bengang betul dengan pengunjung-pengunjung yang tak bertanggungjawab ni… perangai macam haram

 

Korang dah datang tempat orang…. jangan la buat kotor… kutip la sampah tu lepas dah guna… pengotor betul la rakyat Malaysia ni… segelintir sahaja la… buka semua…

 

gambar-gambar yang Ammi pos ni semuanyer Ammi ambil dari kawasan yang berbeza-beza…

macam-macam ada… pinggan kertas, mangkuk kertas, cawan kertas, plastik,  bahan-bahan makanan yang tak habis guna semua diorang campak macam tu je….  memang kurang ajar betul…

 

yang paling Ammi tak boleh terima… ada PAMPERS BABY diorang buang kat situ… sampai sebahagian tempat kat situ berbau masam… sedih betul Ammi.

Tuhan bagi akal.. guna la otak tu…. jangan tuhan bagi otak tapi korang letak kat lutut… faham….

Ammi harap lepas ni Hutan Lipur Hulu Perdik ni lebih bersih dan nyaman….

 

 

Pemandangan bulan penuh sangat cantik malam tu… di ambil berhadapan dengan rumah Ammi je… tapi sayang… kamera Ammi tak superb sangat nak ambik gambar bulan kan… hehehe…

kalau guna lense 70mm – 300mm milik Yepan mesti cantik.. kan epan kan kan~~  hhehehhe

Tags: , , , , , , , , , ,

11 responses to “Hutan Lipur Hulu Perdik @ Hulu Langat”

  1. Ammi says :

    kenapa mengeluh ni~~~~ annahl oiiii~~~`

  2. Epan says :

    ha ingat lupe da nak cite pasal ni. hahaha.

    “kawasan sini agak advanture.. jadi sesiapa yang terlalu sayangkan kereta dia, lupakan sahaja hasrat nak ke sini.” — wah wah aku sayang tabby okay. Hahaha. semangat jugak nak redah hutan tu.. sian tabby. hihi.

    Lenkali kite pegi lagi la, panjat atas tu ker. xyah bbq. bawak bekal je mee hoon ke ape. huhu.

    p/s – tapi tamo naik kete aku la. lalala

  3. Ammi says :

    epan…. hehehe…. ayat tu tak tujukan pada Tabby ler… heheheh….

    hah ok je nakk panjat atas tu.. tapi kena goreng ayam siap2 dari rumah… x best la kalau makan mehoon tanpa ayam… sedih.. ayam sebahagian hidup az… tanpa ayam hidup x sempurna.. kikiki…

    p/s :
    x per.. lain kali kita naik daniel pulak… (n_n)

  4. akma says :

    ammi : sungai nie da canteq da..tp manusia yg guna sungai 2 xberapa nk canteq paleotak nyer..alam bg dorg guna kan manusia yg merosakkan..akai mane daaaa….
    next time nk wat kenduri kendara pun boley kt sni ammi…sembelih ayam 1 reban…hikhik

  5. Ammi says :

    itu la pasal.. kesian anak2 diorang dapat baka mencemarkan alam/.. ish ish ish~ kesian kesian…. hehehe

    nak buat kenduri kat situ ada ke org nk datang… ??? karang yang datang penghuni2 hutan… hehhe…

  6. akma says :

    ade lah kot,yg mane suka kan kedamaian..hihi
    lau penghuni2 kt situ dtg,kira bertuah lah ammi cz bukan senang ammi nk jmp dorg…hakhakhak

  7. akma says :

    nk recipi ayammmmmmmm~~~~huhu

  8. Ammi says :

    hahahahha…… yee.. orng pertama yang ammi nak dia datang adalah orang yg memberi cadangan… heheh…

    nak resipi apa?? maggi sup ke??? kikiki

  9. akma says :

    ammi mmg lah akma org 1st dtg….da umh pun berjiran kan~~
    nk recpi aym bbq 2 la…eeeee~~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: