Misteri Banglo Lama @ Part 2

Recap  : Part 1

Dari hari ke minggu.. dari minggu ke bulan… semakin hari semakin kerap kami diganggu dengan bunyi-bunyi aneh dalam banglo lama tu… mula-mula di tangga hall rumah… lepas tu kami tak layan.. dah lama-lama tu tiba-tiba ada satu bunyi aneh pulak yang datang  melalui beranda rumah….

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Sambungan…..

Di tingkat atas rumah ada satu pintu keluar yang bersambung dengan beranda rumah… di beranda tu kami ada letakkan set meja makan untuk kami lepak-lepak kat situ…sebelum ni tak ada pun masalah kat beranda tu…

suatu malam… macam biasa kami tidur di tempat masing-masing… dalam jam 2-3 pagi, kami terdengar ada orang kat beranda tu buat bising seolah-olah macam tengah tarik kerusi nak duduk… lepas tu bunyi bising lagi.. bunyi tu memang jelas macam ada orang tengah sepah-sepahkan kerusi dan berlaga dengan meja…

Kami memang tak berani nak bukak pintu beranda tu… kami bersangka baik.. mungkin kucing yang main-main kat situ.. sebab kami memang tak dengar suara langsung sedangkan kami ada bersebelahan saja dengan pintu tu…

jadi.. kami tidur macam biasa… buat tuli je la..

esoknya kami bangun je tidur terus buka pintu beranda tu… alangkah terkejutnya kami, kerusi yang kami dengar semalam tu semuanya tersusun secara menengak di atas meja.. sedangkan kerusi-kerusi tu tak pernah pun kami naikkan atas meja…

siapa yang angkat pun kami tak tahu… kami sangka baik lagi.. mungkin ada pihak sekolah yang datang dan naikkan kerusi tu atas meja..actually benda ni kerap jugak berlaku kat beranda rumah tu.. tapi kami just let go je benda tu…

gambar contoh (pic : copy from internet)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jam 2.oo pagi… (nampak benda aneh)

masa tu cuti sekolah.. Ammi dan kawan Ammi, nama dia Abu Hanifah, kitaorang saja je ikut pengetua sekolah pergi satu majlis agama kat satu masjid besar ni.. Ammi tak sure kat Kepala Batas atau kat Penang…

Majlis tu bermula lepas isya’… so, dah habis bagai majlis tu kami gerak balik ke banglo lama…  sampai sana lebih kurang dekat-dekat jam 2.oo pagi..

kami sampai-sampai je, tak pergi toilet ke, apa ke.. memang tak berani dah sebab dah lewat sangat.. member-member pun semua dah tidur.. jadi Ammi & Abu pun bentang tilam nak tidur…

masa Ammi baru je sentuh kepala kat bantal tidur, Ammi tersentap terkejut dan terus bangun dan duduk sambil memandang di kawasan loker baju…

Abu tanya Ammi.. “kenapa ni???”…

Ammi memang tergamam sangat masa tu tapi Ammi kuatkan semangat dan cakap kat Abu… “aku nampak ada benda putih sebesar anak lembu lintas depan loker baju betul-betul bertentang dengan Ammi tidur…”

makna kata, benda tu lintas di loker yang ada di hujung kaki Ammi… masa tu memang Ammi rasa darah naik sampai kepala sebab terkejut sanagt… Ammi istighfar je malam tu dan terus tidur…

esok paginyanya memang jadi cerita panas la kan.. hehe

(pic : copy from internet)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Musim cuti sekolah..

cuti sekolah dah sampai.. memang happy la semua orang nak balik rumah kan…. semua orang dah balik masa tu… tinggal la 3 beradik ni tak balik lagi…

sebelum Ammi balik, sempat la jugak bertanyakan kat diorang…”Korang tak balik ke???”…

diorang cakap… “kitaorang balik.. tapi kitaorang balik esok sebab ayah kitaorang kena kerja… esok baru datang ambil.. “

makna kata.. malam tu 3 beradik ni kena bermalam lagi 1 malam kat banglo lama tu… hanya bertiga shaja malam tu… aiyyooo.. memang menakutkan….

jangkaan Ammi tepat.. rupa-rupanya malam tu diorang kena ganggu…

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

nak tahu 3 beradik ni kena ganggu apa???? tunggu sambungan part 3 pulak… fuhhhh~~ penat ni menaip.. tunggu tau…

3 responses to “Misteri Banglo Lama @ Part 2”

  1. hasmi says :

    haaaah~ ade lgi sambungan nye… (T_T)

  2. Ammi says :

    hasmi… x banyak dah.. ada dalam 2 episod je lagi… kikiki.. pastu habis la… jangan la nanges.. kikiki

Trackbacks / Pingbacks

  1. Misteri Banglo Lama @ Part 3 » ammibear.com - January 24, 2011

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: