Hey Kitten!!! i want You!!!

Dah lama Ammi nak pelihara kucing… tapi tak berapa dipersetujui oleh mak Ammi.. Ammi tahu kebarangkalian sebab apa mak Ammi tak bagi bela… heheh..

dah sekian lama kemaruk nak bela kucing, akhirnya Ammi nekad nak bela kucing jugak…

tapi kalau boleh Ammi nak bela kucing yang berbaka campuran… Ammi suka kucing yang berbulu lebat, montel-montel dan yang paling best manja dan pemalas.. hehehe…

antara kucing yang menjadi idaman ialah :

1.  Scottish Fold Cat

2.  Maine Coon Cat

3. British Shorthair Cat

4.  Chinchilla longhair Cat

5.  Garfield cat

6.  Domestic Longhair Cat

7. Persian cat

semua kucing dia atas memerlukan kos penjagaan yang tinggi dan memerlukan perhatian yang lebih..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

jadi disebabkan dah meroyan sangat nak bela kucing, Ammi mula bertindak dengan selalu pergi rumah Akma (kawan Ammi) ni study pasal kucing..

Ammi nak biasakan diri dengan kucing… nak belajar bagi makan kucing.. cara-cara mandikan kucing… penjagaan kulit & bulu kucing… macam mana nak buat kucing buang air besar & kecil pada tempat sepatutnya… apa yang kucing suka dan tak suka… senang kata segala-galanya pasal kucing…

kucing pun salah satu makhluk hidup.. so kena la prihatinkan…

kat rumah Akma ni memang banyak kucing… yang Ammi perasan dia ada Siamese Cat, Domestic Shorthair cat dan Domestic Longhair Cat…

jadi memang peluang besar untuk Ammi study tentang kucing…

korang nak tengok kucing-kucing si Akma ni… ini dia koleksi yang Ammi ada…

kucing warna oren ni nama dia “MEK”… memang comel.. bulu dia gebu… kucing ni adalah daripada spesies Domestic Longhair Cat… kucing ni memang jadi perhatian Ammi masa kat rumah si Akma ni.. comel kan~~

Tags: , , , , ,

5 responses to “Hey Kitten!!! i want You!!!”

  1. Bear says :

    Nak kucingg nak kucingggg comelllllllllllllllllllllllllllllll *pengsan

  2. Ammi says :

    tungguuuuuuuu~~~~~

  3. Epan says :

    nak jugak nak jugak nak jugak~~~~

  4. Ammi says :

    epan :
    tunggu jugak….. ada dua org nk bagi.. heheh

Trackbacks / Pingbacks

  1. Ammi Belajar Mandikan Kucing~~ » ammibear.com - February 14, 2011

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: