Penang Tanjung Bungah Goreng Pisang

Kalau korang jalan-jalan kat Penang Balik Pulau, dan jika masa tu korang ada di Tanjung Bungah, saya nak mengesyorkan atau kata lain menyarankan pada korang untuk luangkan masa sedikit pergi jalan-jalan cari makan…

cari makan yang saya maksudkan tu adalah jenis makanan kuih tradisional orang melayu yang mana pada saya ia telah di ubahsuai sedikit bagi menambah baikkan kesedapan kuih tradisi orang Malaysia ni…

tak susah pun.. sebab ia bukan kedai atau restoran-restoran mewah.. cuma lori bergerak.. di tepi jalan sahaja….

Nama yang diberi oleh tuan punya lori adalah:

PENANG TANJUNG BUNGAH GORENG PISANG

Status :

HALAL

Klik :

HOTEL DI PENANG

Lori putih tu yang saya maksudkan.. bukan yang jual air tu.. hehe..

P/S : pakcik~~ sorry yer saya tak tolong promote gerai pak cik… mohon ampun… hehe

Kuih yang cantik, bersih dan sangat menyelerakan…

harga Jenih kuih goreng yang dijual memang ada sedikit mahal… tapi bagi saya ianya sangat berbaloi sebab kuih yang esklusif memang la mahal sikitkan.. yang penting kualiti dan kesedapan kuih tu…

masa ni saya tak beli semua,, hanya beli kuih yang dicadangkan oleh orang istimewa.. jadi saya hanya beli Goreng Pisang dan Kuih Bakul..

OO MY GOD!!! memang sedap… terutamanya Kuih Bakul.. bila gigit jer kuih tu akan mengalir cream like Kaya dalam kuih tu… dap dap dap…

Harga utuk Kuih Bakul tu SATU RM1.50Goreng Pisang pulak RM1.30.. rasa kedua-dua kuih tu memang terbaik..

ini adalah Landmark yang korang akan jumpa di Tanjung Bungah… kalau nampak jer sila meliarkan mata anda untuk mencari Lori Bergerak ni yer…

Semoga korang jumpa… dan selamat mencuba… (n_n)

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: