WildLife Park @Sunway Lagoon

Sepanjang saya hidup ni kan… boleh la nak dikatakan baru dalam 3 kali saya pergi Sunway Lagoon ni… setiap kali pergi memang selalunyer Amusement Park dengan Water Park jer yang akan saya pergi…

Tapi ke Sunway Lagoon kali ni, saya berpeluang pergi ke WilLife Park… actually saya ambil pakej 3 park sekali dalam Sunway Lagoon ni… Water Park, Amusement Park dan WildLife Park… harga dia nanti saya tunjukkan gambar kat korang yer…

Seharian saya di Sunway Lagoon ni memang banyak saya habiskan masa di WildLife dan Water Park… Amusement Park sekejap jer… hehe

bagi sesiapa yang nak stay di KL… ni saya ada sediakan link untuk korang servey hotel di Kuala Lumpur…

Klik :

HOTEL DI KUALA LUMPUR

Semua orang pun tahu Sunway Laggon ni terletak di Petaling Jaya… ini alamat dia…

3, Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway,
46150 Petaling Jaya,
Selangor, Malaysia

kalau nak contact pihak diorang pun boleh….

General Line:
Tel : 603 5639 0000
Fax: 603 5637 0050

Sales Department:
Tel : 603 5639 0182
Fax : 603 5637 7031

Event Department:
Tel: 603 5639 0165
Fax: 603 5637 0050

Marketing Department:
Tel : 603 5639 0169
Fax: 603 5637 0050

Entrance Fees…

p/s :

kepada warganegara Malaysia.. sila bawa Kad Pengenalan korang yer.. sebab dia akan mintak semua IC setiap sorang.. yang kanak-kanak pulak bawak surat beranak.. kalau tak bawak kena caj Full price… tak dapat discount… sangat ketat undang-undang dia sekarang ni… seram~~

lepas buat bayaran… korang akan diberi akses kad dalam bentuk jam tangan… dan sistem pembelian makanan dan sewa pelampung besar di dalam Sunway Lagoon ni menggunakan jam akses tu jugak.. dimana korang kena topup duit siap-siap ke dalam kad akses di tempat-tempat khas yng disediakan nanti..  kalau tak buat macam tu jawabnyer kebulur la korang tak boleh beli makanan.. heheh

Entrance utama.. sama macam dulu.. makanan dan minuman dari luar tak dibenarkan bawa masuk bersama…

kalau pergi Sunway, wajib untuk saya naik kapal besar ni.. best gilerrr~~

laluan utama ke dalam Park, korang akan jumpa harimau ni… tempat still sama macam dulu…

tattoo ni korang jangan takut.. sebab temporary jer… bukan kekal pun.. sebab dia guna cat jer… tapi saya still tak berani… hehehe

Actually jenis haiwan kat dalam WildLife Park ni lebih kurang sama jer macam kat zoo yang ada kat Malaysia ni.. cuma yang bezanyer… haiwan-haiwan kat sini korang boleh tengok dengan jarak yang sangat dekat.. kadang-kadang lalu depan korang jer… tapi haiwan yang bahaya tu di kurung dalam sangkar khas la.. gila bagi bebas macm tu jer… memang jadi lauk la korang..

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

